fredag 20 maj 2011

Ronja och jag - Del 1

Jag vaknade upp av att Ronja slikade mig på mitt huvud. Självklart så var klockan 6 exakt som alla dagar hon väcker mig. Ronja slickade på mitt huvudet en gång till, hon verkar inta ha tålamod kvar och vill ut och gå exakt nu. Jag reser mig upp och klär på mig. Ronja är just nu 11 månader men om 2 dagar så fyller hon 1 år. Det är en riktig stor händelse enligt mig. Ronja sprang ut ur mitt rum som ett glatt jihu. Hon hade nog uppfattat att jag var på väg att gå ut med henne. Jag gick fram till köksbordet och skrev en lapp till mamma om hon skulle undra var jag är. Efter det så gick jag min vanliga morgon runda med Ronja. Jag gick till liljeblomsparken och släppt Ronja lös. Jag tog upp en pinne från marken och kastar den långt bort jag tror faktiskt att det var rekord långt. Ronja sprang och all hennes päls bara fladdrade. Ronja är en springer spaniel i sina bästa år. Ronja kom stolt tillbaka med pinnen i munnen. Ronja satte sig ner och gav pinnen till mig. Hon tittade spänt på pinne som jag hårt höll i min hand. Plötsligt började Ronja morra och jag kände en knak i ryggen. Vem kunde det vara? Jag ville knappt vända mig om för det kändes som om Jävulen stod bakom mig. Efter en stund så vände jag mig om med andan i halsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar