tisdag 26 juli 2011

Vilken hundras passar dig bäst?

Gör detta test för att se vilken hundras som passar dig bäst. Det kommer att stå några frågor och varje fråga kommer att ha 4 alternativ. Du väljer det alternativ som stämmer bäst, efter alternativet du valt kommer det att stå några olika hundraser den hundras du får flest gånger bakom alternativen du har valt passar du helt enkelt bäst med. Om du får två hundraser som har kommit med lika många gånger i toppen så blir hunden en blandras. Det står A B C och D innan alternativen för att man lättare ska komma ihåg vad man har valt när man ska räkna ihop . Här kommer hundraserna jag har valt ut att du kan få:

Sheltie
Labrador
Chihuahua
Bulldog
Komondor
Springer spaniel
Border collie
softis
berner sennen

sheltie = shetland sheepdog
softis= Irish softcoast wheaten terrier

Låt testet börja:


1.Hur bor du?

A: Lägenhet // Chihuahua, bulldog, komondor
B: Villa med liten trädgård // Berner sennen, springer spaniel, softis, komondor
C: Villa med stor tomt // Springer spaniel, border terrier, labrador
D: Landet // sheltie, Labrador, Border collie

2.Ska hunden behöva klara sig hemma själv?

A: Har alltid någonting på gång så det är tvunget// .........................
B: Ja jag gör någonting rättså ofta men jag kan tänka mig att lägga ner någonting för att kunna vara med min hund // berner sennen, chihuahua, bulldog, komondor
C: Då och då men inte så ofta // softis, labrador, border collie, spinger spaniel
D: Väldigt sälsynt // sheltie, springer spaniel, border collie


3.Hur många promenader om dagen skulle du gå ut och gå med din hund? Om du går 3-5 korta promenader så gälls det som 2 mellan promenader, om du går 2 korta promenader så gälls det som 1 mellan promenad, om du går 1 lång promenad så gälls det som 2 mellan promenader, och om du går 2 långa promenader så gälls det som 3-5 mellan promenader.

A: Har all tid som behövs // alla utom chihuahua
B: 3-5 mellan promenader // sheltie, softis, border collie, labrador, springer spaniel
C: 2 mellan promenader // bulldog, berner sennen, komondor
D: 1 mellan promenad // .....................


4.Vilken hund sport kan du tänka dig att utföra med en hund?

A: Agility // sheltie, border collie
B: lydnad // labrador, softis, springer spaniel, berner sennen
C: Spårning // labrador, springer spaniel, berner sennen
D: Ingen speciell sport men om jag är tvungen att göra någonting så kan jag ställa ut hunden // chihuahua, bulldog, komondor


5.Vilken längd vill du ha på din hunds päls?

A: Så lång som möjlig // komondor
B: Rättså långt men inte överdrivet långt // sheltie, border collie,
C: Mellan // softis, berner sennen, springer spaniel
D: kort // labrador, chihuahua, bulldog


6.Ska din hunden gilla att bada?

A: Ja jag älskar och bada och vill ha en rik bad hund // labrador, border collie
B: Ja det skulle vara kul och bada någon gång med en hund // berner sennen, springer spaniel
C: Det är inte nödvändigt men visst skulle det vara lite kul // komondor, sheltie,
D: Nej // sheltie, chihuahua, bulldog

Räkna nu ut vilken hundras du fick flest av!!!

Det skulle vara roligt om du skriver vilken hundras du fick i kommentarer!! Har du några frågor om hundrasen du fick?? Då kan du också fråga mig i kommentarer så svara jag. Själv så fick jag en blandras mellan sheltie och border collie.

10 kommentarer:

  1. Labradoren passade mig, vilken tur!!!

    Mamma

    SvaraRadera
  2. sheltien passade mig ;D

    SvaraRadera
  3. Sheltie/ Border Collie! Älskar båda raserna :D

    SvaraRadera
  4. border collie passade mig

    SvaraRadera
  5. springel spaniel passade mig och en border collie till min lillasyrra

    SvaraRadera
  6. Berner sennen blev det på mig.,glad för de ������

    SvaraRadera