söndag 25 mars 2012

Månadens hundras är .......... Dalmatiner!!!!!!

Jag tycker att dalmatiner är coola för deras svarta prickar som ser helt olika ut från hund till hund. Jag har hittat lite roligare fakta än mankhöjd och ursprungsnamn om dalmatiner så jag tänkte skriva de.

* Dalmatinerna blev mycket kända efter walt disney filmen hundra en dalmatiner.

* Dess svarta prickar kallas "lever spots".



* Det finns dalmatiner som är kända för att ha bruna, gula eller även vissa hundar blåa prickar.

* Dalmatiner föds vita men med åldern växer dom (oftast) svart prickarna fram.


* Det finns dalmatiner som har tex ena ögat blått och andra ögat brunt.

Rättså konstig men rolig fakta ändå eller vad tycker du?


Har läst detta på en sida på internet.

1 kommentar:

  1. När jag var liten (14-15) var min högsta önskan en dalmatiner. Det blev inte så. Fortfarande en grymt bra blog min vän.

    SvaraRadera