söndag 12 juni 2011

Evig dröm nu i uppfyllelse

Jag har jätte länge önskast mig en hund. Äntligen har den drömmen slått in!! Den måndagen den 20 juni ska jag få världens underbarast 2 åriga, trefärgade, shetland sheepdog. Han heter Don och kommer från England. Över sommaren kommer det bara vara på prov så att det fungerar med Trenter... Igår var jag och tittade på honom. han är så spallig, glad, lekglad och snäll. Ja och mest är han kellig. Jag var också ute och gick en liten runda med honom. Det var en sån skillnad mot Trenter. Trenter drar mer, Don drog inte alls. Ska börja på en grundkurs efter sommaren och sen efter julen så ska jag börja med agility. Det ska bli så kul! Älsker er Mamma och Pappa!!!

4 kommentarer:

  1. Älskar dig med! Vet att du kommer att ta ansvar och sköta om din "egen" hund på bästa sätt. Men glöm inte bort vår älskade Trenter.
    Kram Ma

    SvaraRadera
  2. Absolut aldrig att jag glömmer Trenter!!

    //Tova

    SvaraRadera
  3. Hej Tova!
    Marlene här från din pappas jobb. Han har visat vilken fin hund du ska få ta hand om. Ett stort Grattis och detta kommer säkert gå jättebra.

    Jag är också intresserad av hundar och har själv en hund som heter Ronja. Hon är jättestor. Tror hon idag väger ca 48 kg. Det är en herdehund från Kaukausbergen och rasen är Kavkazskaja Ovtjarka.. hm.. jag vet det är inte lätt att varken stava eller uttala.

    Dagarna måste vara oändliga för dig nu innan det blir måndag :-) Önskar dig lycka till med din fina hund Don.

    Hälsningar Marlene Widenborg

    SvaraRadera
  4. Hej Marlene!

    Det är jag Tova här. Tack för du läst min blogg! Tror absolut att det kommer gå bra mellan Trenter och Don.

    Oj oj oj Ronja verkar vara stor! Har aldrig i mitt liv hört ett sådant krångligt hundras namn. Ska försöka hitta fakta om den hundrasen, lite spännande att se vad det är för någon sorts ras. Hur är det med Ronja?

    Ja du kan inte tror hur sant det är. Dagarna går som sniglar i snö. Hoppas du och Ronja har det jättebra = )

    MVH Doggirl

    SvaraRadera