onsdag 15 juni 2011

Knasiga hundrasnamn a-ö

Här kommer ett hundrasnamn på varje bokstav. Hundrasnamnet kommer vara knasigt, långt och omöjligt att uttala.

A: Alpenländische dachsbracke
B: Bosanski ostrodlaki gonic-barak
C: Ciobanesc romanesc mioritic
D: Drentsche patrijshond
E: Estrela mountain dog
F: Francais blanc et noir
G: Griffon d'arret a poil dur
H: Hrvatski ovcar
I : Istarski kratkodlaki gonic
J: Juzjnorusskaja ovtjarka
K: Kavkazskaja ovtjarka
L: Lancashire heeler
M: Maremmano Abruzzese
N: Nova scotia duck tolling retriver
O: Ogar Polski
P: Polski owczarek podhalanski
R: Russkaya tsvetnaya bolonka
S: Stichelhaariger deutscher vorsteh
T: Tirolerbracke
U: Ungersk vizsla
V: Västsibirisk lajka
W: Westfälische dachsbracke
Y: Yorkshireterrier
Ö: Österreichischer kurzhaar, pinscher

Hihi testa att uttala dom!!!

2 kommentarer:

  1. Hej igen Tova! Jag har försökt att kommentera ovanstående tidigare men av någon anledning så fungerade det inte. Jag gillade din kommentar där om att tiden gick långsamt som "sniglar i snö" Gud vad jag skrattade.

    Nej det var inte lätt att lära sig varken uttala eller stava Ronjas ras. Jag fick dela upp det i flera ord som Kav kaz skaja ov tjarka, så var det lättare att komma ihåg och stava.

    Nu är äntligen dagen inne. OTROLIGT vad spännande. Hoppas allt går bra..

    Lycka till Tova och Don!

    Marlene

    SvaraRadera
  2. Hej marlene!!

    Det var ju konstigt att det inte gick att kommentera inlägget innan, men som tur var så gick det ju att kommentera till detta inlägget.

    Jag ser framför mig hur jag sitter och tittar på en snigel som ska gå över en väg som är igen snöad. Det tog dygn innan den där sniglen kommer över vägen. Tur att dom har sin snäcka.

    Smart att du delade upp ordet, det blev ju verkligen lättare då!!!

    Dagarna går nu mycket snabbare än innan. Don och jag har funnit varandra.Så det är jätte roligt!!!

    Ha det bra

    //Tova

    SvaraRadera